استفاده از آنتی‌ویروس و امنیت

مهم نیست که از کدام بسته امنیتی یا آنتی‌ویروس استفاده می کنید، بلکه مهم اینست که آنتی‌ویروس شما اورجینال باشد و مرتب از سرور‌های کمپانی سازنده و یا سرورهای مورد تایید کمپانی آپدیت شود.


بعضی کاربران از بسته‌های امنیتی کرک شده استفاده می‌کنند تا شاید کمپانی سازنده را فریب داده و این بسته‌ها را به صورت رایگان مصرف کنند، اما تنها خودشان را فریب می‌دهند، چرا که این بسته‌ها پس از کرک شدن، بعضی از توانایی‌های شان مانند هوش مصنوعی، دیوار آتش، سپر وب و .... از کار می‌افتد و بسته امنیتی در عمل دچار مشکل شده، و پس از گذشت چند هفته دستگاه خراب می‌شود و این دوستان متوجه می‌شوند که کامپیوترشان ویروسی شده. جالب اینجاست که باز هم درس نمی‌گیرند و می‌گویند مشکل از فلان بسته امنیتی است چرا که خوب ویروس ها را تشخیص نمی‌دهد، سپس به سراغ یک بسته امنیتی کرک شده دیگر می‌روند. و دوباره همان آش و همان کاسه. اما من به این دوستان که نمی‌خواهند بابت امنیت کامپیوترشان پول پرداخت کنند، پیشنهاد می‌کنم که از بسته های امنیتی رایگان مانند Avast Free Antivirus ، AVG Antivirus Free، Comodo Internet Security و ... استفاده کنند که سطح امنیت قابل قبولی دارند.



سعی کنید همیشه بسته امنیتی خود را به روز رسانی کرده و دقت کنید که این به روز رسانی ها از طریق سایت سازنده صورت بگیرد چرا که با دست کاری فایل های آپدیت این بسته ها می‌توان این بسته ها را از کار انداخت یا از آن برای سرقت اطلاعات شما استفاده کرد.

فایل بسته های امنیتی را فقط از سایت سازنده دانلود کنید چون هکرها می‌توانند به راحتی سورس نرم افزار را طبق خواسته خود تغییر دهند و از این طریق شما آسیب پذیر می‌شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد